ویژگی های کلمات کلیدی یا Tag

چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت شماویژگی های کلمات کلیدی یا Tag

برجستگی ( Prominence ) : منظور از برجستگی را می توان به این شکل تعریف کرد که ممکن است از لحاظ موتورهای جستجو ، کلمات کلیدی که در ابتدا و به عنوان اولین کلمات کلیدی در صفحات وب قرار می گیرند از دیگر کلمات کلیدی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و حتی بیشتر دیده شوند. البته این مورد برای مواقعی بیشتر به چشم می خورد که شما از کلمات کلیدی زیادی استفاده کرده باشید.

چگالی ( Density ) : تراکم کلمات کلیدی به معنی تعداد کلمات کلیدی است که در صفحه وب به کار رفته باشد و با % اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر شما یک مطلب 150 کلمه ای داشته باشید و از کلمه کلیدی ” کارت ویزیت ” به اندازه 5 بار در متن خود استفاده کرده باشید ، چگالی آن به صورت ” 5/150X100 ” خواهد شد که نتیجه ” %3,33 ” را خواهد داشت.

تکرار ( Frequency ) : به این معنی که میزان تعداد کلمات کلیدی که از طریق تجزیه و تحلیل و با استفاده از ابزارهای آنالیز در یک صفحه وب استفاده می کنید را Frequency تعریف می کنند.

عنوان صفحات ( Page Title ) :

عنوان صفحات در موتورهای جستجو در ردیف دوم قرار می گیرند و در هنگام جستجوی کاربران ، عناوین صفحات است که خودنمایی می کند و کاربران را جذب سایت ها خواهد کرد. البته سعی کنید تا از کلمات کلیدی مطالبتان در عناوین صفحاتتان استفاده کنید و حتی المقدور از تعداد کلمات کمتری استفاده نمایید تا عنوان صفحات به صورت نصف و نیمه در موتورهای جستجو نمایش داده نشوند و اگر هم می خواهید که نام سایت یا آرم تجاری خودتان را هم در انتهای عناوین بگنجانید که این یک مورد از طریق برنامه نویسی سایت امکان پذیر می شود.

نام صفحه ( Page Name ):

می رسیم به بالای صفحات و قسمت URL سایت . زمانی که شما یک مطلب منتشر می کنید و یا یک صفحه جدید در سایت خود ایجاد می کنید ، یک آدرس یا URL به آن اختصاص می دهید. اولین استفاده ای هم که می شود از کلمات کلیدی کرد در این قسمت است.

به عنوان مثال اگر شما یک مطلب در مورد ” فروش لوازم دیجیتالی ” منتشر می کنید ، می توانید آدرس صفحه را به شکل ” فروش-لوازم-دیجیتالی ” استفاده کنید. یعنی از کلمات کلیدی که در عنوان صفحه موجود است در آدرس مربوطه استفاده نمایید. البته توجه کنید که حتما در URL صفحات در بین کلمات از Space و فاصله و Underline استفاده نکرده و حتما بین آنها خط تیره قرا دهید. به این شکل گوگل و موتورهای جستجو به راحتی متوجه مطلب صفحات شما از طریق  URL می شوند.

متا تگ ( Meta description ) :
قسمتی در سایت وجود دارد که به عنوان مکانی برای وارد کردن توضیحات و توصیفات مختصری در مورد مطلب مخصوص در آن صفحه است که به عنوان “ Description ” شناخته می شود.

محتوای سایت یا ( Content ) :

استفاده از تگ های ” h1 تا h6 ” در عنوان های بین مطالب باعث برجستگی عناوین صفحات برای موتورهای جستجو می شوند که این برجستگی ها اگر در عنوان صفحات به کار رود مهم تر و اگر از این تگ ها در بین مطالب استفاده شود ، در مقام دوم قرار می گیرند. این مورد هم یکی از موارد خوبی است که می توانید از کلمات کلیدی مناسب در آنها استفاده کرده و به نوعی آنها را برای کاربران و موتورهای جستجو برجسته کنید.

البته توجه کنید که از تگ ” h1 ” فقط یک بار در هر صفحه و آن هم برای عنوان صفحات استفاده کرده و می توانید از تگ های ” h4 تا h6 ” هم برای عنوان بین مطالب استفاده کنید. پس سعی کنید از تگ های ” h2 و h3 ” در عنوان و مطالب خود بسیار کم استفاده کرده و حتی استفاده نکنید.

متن صفحات ( Text ) :

بعد از همه این توضیحات به بخش شیرین و خوب یک سایت که محتوا و مطالب آن است می رسیم. در اینجاست که شما می توانید با مهارت و استعداد و خلاقیت خود ، یک متن و مطلب مفید را به کاربران عرضه کنید و یا محصول خوبی را به فروش برسانید. پس سعی کنید همه موارد بالا را در میان متن های خود رعایت کنید از جلمه تکرار و مرتبط بودن کلمات کلیدی یا چگالی کلمات کلیدی در بین مطالب خود.

حتی المقدور باید چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه بین 3 تا 7% باشد. البته برای تاکید بر روی کلمات کلیدی خود نیز می توانید از خاصیت ” Bold” کردن متن هم بهره ببرید و فقط توجه کنید که استفاده بیش از حد از این امکان ممکن است به ضرر شما تمام شود. (  برای Bold کردن همیشه از تگ strong استفاده کنید تا از لحاظ موتور جستجو یک عنوان Bold واقعی حساب می شود )

اگر هم که می خواهید در بین متن های خود از تصاویر و عکس ها بهره ببرید ، سعی کنید تا برای تصاویر خود عنوان و تگ و توضیحات نیز استفاده کنید تا عکس های بین مطالب هم در موتورهای جستجو راحت تر پیدا شده تا از این بخش هم بازدید کننده خوبی داشته باشید.

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.