مخفی سازی تبلیغات از دید موتور جستجوگر گوگل

اگر از دنبال کنندگان آموزش سئو سایت بوده باشید حتماً با تاثیر منفی نمایش تبلیغات بیش از حد در بالای صفحات سایت و یا دیگر نواحی تشکیل دهنده صفحات وب در رتبه بندی گوگل و سئو سایت خبر دارید. اما راه حل ساده ای که ممکن است تا کنون به فکر شما نیز برای رفع این مشکل رسیده باشد مخفی سازی تبلیغات از دید ربات موتور جستجوگر و یا به صورت خصوصی ربات موتور جستجوگر گوگل (GoogleBot) است. در این آموزش از سایت تورتک به بررسی چگونگی انجام این کار می‌پردازیم.

همان طور که می‌دانید با توجه به سیستم مدیریت محتوایی که از آن برای مدیریت و انتشار سایت یا وبلاگ خود استفاده می‌کنید به سادگی و تنها با نوشتن چند خط کد توانایی شناسایی GoogleBot توسط User-agent را خواهیم داشت اما مشکل اصلی در مخفی سازی محتوا و تبلیغات از این طریق خطر شناسایی این امر توسط این موتور جستجوگر و کاهش رتبه سایت به دلیل استفاده کردن از تکنیک Cloaking که به عنوان یکی از روش‌های Black Hat SEO است. پس استفاده از این روش قدیمی نه تنها باعث حفظ رتبه سایت ما در هنگام نمایش تبلیغات نمی‌شود بلکه ممکن است پس از چند روز رتبه سایت ما را در کلمات کلیدی مرتبط به کلی کاهش دهد.

راه حل‌های دیگری که وبمسترها و وبلاگ نویسان تا چند ماه پیش از آن برای پنهان سازی تبلیغات از دید ربات موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کردند همانند نمایش تبلیغات به صورت محتوای فلش و یا تصاویر بارگذاری شده توسط کدهای جاوا اسکریپت پس از انتشار الگوریتم جدید گوگل که در نوشته تبلیغات زیاد در بالای سایت باعث کاهش رتبه در گوگل می‌شود بررسی کردیم به سادگی قابل تشخیص هستند و باز هم استفاده از این روش‌ها کمکی به حفظ رتبه سایت ما در موتور های جستجوگر و سئو سایت نخواهد داشت.

آموزش مخفی سازی تبلیغات از دید گوگل بدون خطر شناسایی با عنوان Cloaking Ads

اما راه حل ساده ای که چند روز پیش با مرور تاپیک انجمن گفتگو وبمستر WebmasterWorld به آن برخوردیم نمایش تبلیغات، تنها برای کاربرانی است که به حساب کاربری خود وارد شده‌اند. در این صورت ربات موتور جستجوگر گوگل به هیچ عنوان توانایی شناسایی تبلیغات و یا Cloaking Ads را در سایت شما نخواهند داشت چون در صورتی که با User-agent مربوط به مرورگر مورد استفاده توسط کاربران نیز به سایت وارد شوند باز هم به دلیل وارد نشدن به حساب کاربری خود قادر به مشاهده تبلیغات پنهان شده نخواهند بود.

مخفی سازی تبلیغات از دید گوگل برای سئو سایت

البته قبل از استفاده از این روش باید توجه داشته باشید که برای تشویق کاربران به ثبت نام در سایت شما و ورود به حساب کاربری خود نیاز است که استراتژی‌های جداگانه ای را داشته باشیم که با نمونه ای از آن‌ها حتماً در انجمن گفتگو معروف همانند امکان دانلود فایل تنها توسط کاربران عضو و … روبرو شده‌اید. توجه داشته باشید منظور ما از این روش تنها امکان نمایش تبلیغات به کاربران عضو نیست بلکه با توجه به موضوع و ساختار سایت خود می‌توانید از کاربران در هنگام ورود و یا مرور سایت سؤال های دیگری را نیز بپرسید که در صورت جواب دادن به آن سؤال ها تبلیغات و محتوای اضافی مورد نظر شما به نمایش درآید.

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.