در کم تر از 5 دقیقه این ترفندهای کاربردی در جاوا اسکریپت را یاد بگیریم

1- خالی کردن یا بریدن قسمتی (cut) از آرایه:

یک راه آسان برای خالی کردن یا کات کردن یک آرایه بدون استفاده از توابع جاوا اسکریپت، تغییر طول آرایه length آرایه است.

const arr = [11, 22, 33, 44, 55, 66];
// truncanting
arr.length = 3;
console.log(arr); //=> [11, 22, 33]
// clearing
arr.length = 0;
console.log(arr); //=> []
console.log(arr[2]); //=> undefined

2- شبیه سازی نام گذاری پارامترها با استفاده از object ها

احتمالا قبلا شما با این روش تنظیمات یک تابع را تعریف می کردید:

doSomething({ foo: 'Hello', bar: 'Hey!', baz: 42 });
function doSomething(config) {
  const foo = config.foo !== undefined ? config.foo : 'Hi';
  const bar = config.bar !== undefined ? config.bar : 'Yo!';
  const baz = config.baz !== undefined ? config.baz : 13;
  // ...
}

حالا در نسخه جدید جاواسکریپت ES5 به بالا شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید:

function doSomething({ foo = 'Hi', bar = 'Yo!', baz = 13 }) {
  // ...
}

حالا اگر پارمترهای تابع نخواستید، اجباری باشد به این روش عمل می کینم:

function doSomething({ foo = 'Hi', bar = 'Yo!', baz = 13 } = {}) {
  // ...
}

3- استفاده از Switch با محدوده:

در پایین یک مثال ساده استفاده از Switch با محدوده را می بیند:

function getWaterState(tempInCelsius) {
  let state;
  
  switch (true) {
    case (tempInCelsius <= 0): 
      state = 'Solid';
      break;
    case (tempInCelsius > 0 && tempInCelsius < 100): 
      state = 'Liquid';
      break;
    default: 
      state = 'Gas';
  }
  return state;
}

4- منتظر ماندن چند تابع async با استفاده از async/await :

await Promise.all([anAsyncCall(), thisIsAlsoAsync(), oneMore()])

5- پاک کردن آیتم های تکراری از آرایه:

با استفاده از جاوا اسکریپت ES5  به بالا به آسانی می توانید آیتم های تکراری را حذف کنید.

const removeDuplicateItems = arr => [...new Set(arr)];
removeDuplicateItems([42, 'foo', 42, 'foo', true, true]);
//=> [42, "foo", true]

 

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.