تعیین تعداد نوشته در هر برگه بدون استفاده از تنظیمات

ممکنه شما یه قالبی طراحی کرده باشین که این قالب مثلا فقط با ۱۰ پست در صفحه اول خوب نمایش داده میشه و تعداد پست کمتر یا بیشتر باعث به هم ریزی قالب میشه؛ خب میتونین بیاین به خریدار قالبتون بگین که برای نمایش ایده‏آل سایتت باید بری توی تنظیمات، بعد بری توی قسمت خواندن و از اونجا تعداد پست ها رو n تا مشخص کنی تا به این نمایش برسی!!! اصلا این موضوع به کنار، شاید شما واسه پوسته ای که دارین طراحی میکنین میخواین برگه تنظیمات قرار بدین و یکی از ویژگی‏هایی که میخواین توی این برگه قرار بدین تنظیم کردن تعداد پست‏ها در هر برگه هستش؛ حالا باید چیکار کرد؟ چجوری میتونیم ما این کار رو انجام بدیم و به هدفمون برسیم؟؟
خب برای انجام این کار به برگه ای میریم که میخوایم تعداد پست‏ها رو توش تنظیم کنیم؛ مثلا index.php و کد زیر رو توی اون جاگذاری میکنیم.

<?php
$page_num = $paged;
if ($pagenum='') $pagenum =1;
query_posts('showposts=4&paged='.$page_num); ?>
               	<?php if (have_posts()) : ?>
		<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
                // WordPress loop
                endwhile;endif; ?>

اگه دقت کرده باشین بخشی از کد بالا توی قالبتون هست که حلقه وردپرس رو تشکیل میده، پس فقط کافیه تا ۴ خط اول رو به فایلتون اضافه کنین. حالا شاید بپرسین که چجوری میشه از تنظیمات پوسته کنترلش کرد؛ اگه کامل با کدهای برگه تنظیمات آشنا باشین میتونین با تعریف یه آرایه اون رو توی برگتون فراخوانی کنین و بهش دستور بدین 🙂 سعی میکنم خیلی زود آموزش ساختش رو بگم، موفق باشین.
راستی با اضافه کردن این کد تعداد پست ها در هر برگه میشه ۴ تا، که میتونید با تغییر شماره اون رو عوض کنین…

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.