“Filepicker” آپلود فایل از همه جا

%image_alt%%image_alt%

سایت Filepicker یک وب سرویس در اختیار توسعه دهنده گاه قرار داده که به آنها اجازه می دهد از آپلودری جالب استفاده کنند . از امکانات این آپلودر آپلود فایلها از آدرس URL و یا از کامپیوتر ، آپلود از DropBox و آپلود از عکسهای فیسبوک می باشد.

بطور مثال یک توسعه دهنده و برنامه نویس سایتی ، با دریافت کدی مخصوص از این سایت می تواند به عنوان واسطه از این سایت برای ارتباط با فیسبوک و دراپ باکس و دیگر سایتها استفاده نماید . چون عملیات تحت سرور انجام می شود اولا پهنای باند کاربر کم نمی شود ، همچنین لینکهای مسدود و فیل*تر شده نیز قابل استفاده و آپلود خواهند بود . در سایت سازنده چندین دمو و مثال برای استفاده از این وب سرویس ارائه شده است . قسمت آپلود دارای چندین بخش است که مهمترین آن آپلود مستقیم از سایت دیگر است ، قسمت دراپ باکس و فیسبوک به هر کاربر سایت اجازه می دهد که از اکانتهای خود فایلها را آپلود نماید ، توسعه دهنده احتیاج به ثبت اپلیکشن و گرفتن API از این دو سایت نیست ، بلکه FilePicker این کار را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان به عنوان واسطه انجام می دهد .

برای شروع کافیست که کد توسعه دهندگی را از سایت FilePicker دریافت نمایید و طبق روشی که شرح می دهیم و در مستندات آن نیز می باشد می توانید آپلودر را در سایت خود استفاده نمایید .

در تگ Head صفحه با دستور زیر توابع API را از سایت Filepicker لود می نماییم .

<script type="text/javascript" src="//api.filepicker.io/v0/filepicker.js"></script>

سپس با دستور زیر کدی که از سایت دریافت کرده اید را وارد می نمایید

filepicker.setKey(apiKey);

سپس با دستور زیر یک attribute به هر دگمه ای می توان اضافه نمود که در صورت کلیک کردن آپلودر باز شود :

onclick="filepicker.getFile('image/*', function(url){$('#exampleResult a').attr('href', url).html(url);});"

این را مثلا به یک لینک اختصاص می دهیم .در این دستور مشخص می کنیم ، آدرس URL آپلود شده را هم به قسمت #exampleResult a در صفحه نشان بدهد ، البته در function هر کاری که مایلید می توانید با این URL انجام دهید ، مثلا با AJAX مسیر فایل آپلود شده را درون دیتابیس ذخیره نمایید تا بعدا قابل استفاده باشد .

توسط این وب سرویس می توان برنامه های بسیار جالبی نوشت ، مثلا دریافت خودکار یک سری عکس از چند سایت و آپلود آنها در سایت و …

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.