ساخت قسمت پشتیبانی آنلاین با Pingbox

کمپانی یاهو با ارائه ابزار Yahoo Pingbox به تمامی وب مسترها و صاحبان فروشگاه الکترونیکی این اجازه را می‌دهد که به صورت رایگان در سایت خود قسمت پشتیبانی آنلاین را بسازند. در این آموزش مرحله به مرحله یاد می‌گیریم که در سایت خود یک کادر زیبا برای چت کردن بازدید کنندگان و مشتریان سایت خود با ما بسازیم.

سرویس‌های زیادی برای این کار وجود دارند اما اکثر آن‌ها یا پولی هستند و یا در نیاز به نصب شدن در هاست شما را دارند که این موضوع ممکن است از خیلی جهات برای شما غیر ممکن باشد. سرویس Pingbox یاهو هم رایگان است و هم امکان استفاده از آن تنها با کپی کردن یک تکه کد برای نمایش یاهو مسنجر یک طرفه در سایت یا وبلاگ شما وجود دارد.

استفاده از سرویس Pingbox یاهو

سرویس رایگان Pingbox با استفاده از امکانات موجود در یاهو مسنجر یا همان برنامه پیام رسان یاهو ساخته شده است. پس از انجام مراحل زیر با کپی کردن کدی که یاهو به شما می‌دهد در قالب سایت یا وبلاگ خود بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توانید از کادری شبیه به زیر در سایت خود استفاده کنید که جالب است بدانید این کادر به صورت کاملاً شخصی بوده و مشتریان سایت شما هر یک با استفاده از این ابزار به صورت خصوصی با شما ارتباط برقرار می‌کنند و دیگر بازدید کنندگان از پیام‌های رد و بدل شدن بین شما و مشتریان شما آگاه نمی‌شوند. برای استفاده از Pingbox در سایت خود مراحل زیر را طی کنید.

۱. برای ساخت یک Pingbox جدید به آدرس http://messenger.yahoo.com/ pingbox بروید.

۲. در صفحه وب ظاهر شده بر روی دکمه Create a Pingbox کلیک کنید.

۳. با انجام مراحل بالا صفحه ساخت یک Pingbox یا کادر پشتیبانی آنلاین به شما نمایش داده می‌شود که ظاهری شبیه به تصویر زیر دارد.

آموزش ساخت Pingbox

 

در این صفحه با تنظیم گزینه های Background theme برای انتخاب تصویر پس زمینه این ابزار در سایت خود ، Text size & color برای تعیین اندازه و رنگ نوشته‌ها در این کادر که پیشنهاد می‌شود با توجه به ظاهر قالب سایت خود آن را تنظیم کنید ، Display Name برای تعیین نام خود در این ابزار که به مشتریان نمایش داده می‌شود و در سربرگ این ابزار نیز نمایش داده می‌شود ، Online greeting برای تنظیم متنی که در زمان آنلاین بودن شما باید نمایش داده شود ، offline message برای تنظیم متنی که در هنگام آفلاین بودن شما به بازدید کنندگان سایت شما در این کادر نمایش داده می‌شود ، Require visitors to enter Nickname to send IM برای اینکه کاربران را مجبور کنیم قبل از اینکه با ما ارتباط برقرار کنند توسط این ابزار نامی برای خود انتخاب کنند و در نهایت وارد کردن یک نام دلبخواه برای این Ping box در قسمت Save Pingbox کار طراحی قسمت پشتیبانی سایت شما به اتمام می‌رسد. در نهایت برای ثبت تغییرات انجام شده بر روی دکمه Save کلیک کنید.

۴. در صورتی که هنوز وارد حساب کاربری خود در یاهو نشده‌اید پنجره ای باز می‌شود که از شما ID و رمز عبور شما پرسیده می‌شود.

۵. در مرحله آخر نیز کدی به شما داده می‌شود که با قرار دادن آن در هر یک از صفحات سایت یا وبلاگ خود و یا حتی در قالب وبلاگ خود برای نمایش دادن این کادر تماس آنلاین در تمامی صفحات کافی است آن را کپی کنید. البته قبل از این کار اگر دوست دارید این اندازه این ابزار را تغییر دهید تا برای سایت شما و قالب آن مناسب شود می‌توانید از قسمت Size استفاده کنید.

کد یاهو مسنجر سایت وبلاگ

به همین راحتی و انجام چند مرحله بالا شما توانسته‌اید بخش پشتیبانی آنلاین را به سایت یا فروشگاه خود اضافه کنید. از این به بعد هر موقع که شما در یاهو مسنجر با ID که در هنگام ساخت این ابزار با آن در یاهو وارد شده بودید آنلاین باشید بازدید کنندگان و مشتریان سایت شما می‌توانند به صورت مستقیم با استفاده از کادر Pingbox در سایت شما با شما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

  • وحید
    11 سال, 9 ماه پیش
    سلام بنده نتوانستم موفق به ایجاد پینگ باکس بشوم ... لطفا لینک های دارای اصالت را معرفی نمایید. با تشکر
  • امین
    11 سال, 9 ماه پیش
    سلام.می خواستم بگم که این امکان دریاهوغیرفعال شده است لطفااین مطلب راحذف کنید.

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.