همواره برای مشتریان خود در دسترس باشید

 

یکی از راه های ایجاد رابطه با مشتری این است که عادت کنید گوشی خود را همیشه با خود داشته باشید و ایمیل های خود را تا جایی که امکان دارد چک کنید. مشتریان انتظار دارند که شما در دسترس باشید و قادر به پاسخگویی سریع باشید. یکی از فواید داشتن روابط خوب با مشتریان این است که آنها بر شما تکیه می کنند. متاسفانه این بدان معناست که اگر شما به آنها به سرعت پاسخ ندهید، رابطه بین شما و آنها می تواند به خطر بیفتد.
اگر هدف شما این است که مشتری خود را راضی نگه دارید، پس باید خوابیدن تا ظهر یا دیدن فیلم تا بعدازظهر را فراموش کنید. تا آنجا که به یک مشتری مربوط است، تنها دلیلی که ممکن است شما در دسترس نباشید این است که شما در جلسه هستید.  بخشی از جالب بودن کار یک فریلنسر این است که انعطاف پذیری دارد و رئیس خود هستید، بنابراین شما باید تعادل را حفظ کنید و مشتریان خود را خوشحال و راضی نگه دارید.

از روی تجربه به شما می گویم که اگر تماسی را به هر دلیلی از دست دادید، باید در اولین فرصت با مشتری تماس بگیرید حتی اگر زمان کافی برای صحبت با آنان را نداشتید. این نشاندهنده ادب شماست و مشتریان می فهمند که شما مشتاق به برقراری تماس با آنان بوده اید. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که مشتری احساس کند شما کار وی را پیگیری می کنید و در هر شرایطی با وی تماس می گیرید.

 

اگر قصد دارید به هر دلیلی مدتی دست از کار بکشید، بهتر است از قبل این موضوع را سازماندهی کنید. بعضی از فریلنسرها تلفن خود را در حالی که در تعطیلات هستند پاسخ می دهند، اما گاهی اوقات این امکان پذیر نیست (شما ممکن است خارج از کشور باشید، در یک کارگاه باشید و یا نیاز به استراحت داشته باشید).  اگر شما به راه دور می روید و در دسترس نیستید، سعی کنید موارد زیر را دنبال کنید :

– از قبل با مشتریان خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که برای مدتی در دسترس نخواهید بود. از آنها بپرسید که آیا لازم است کاری را قبل از رفتن به پایان برسانید یا خیر،
– برای ایمیل خود پاسخ خودکار قرار دهید، و
– پیام خود را بر روی پیغامگیر تلفن همراه و تلفن ثابت تغییر دهید.

در حالی که شما دور هستید، توصیه نمی کنم کار شما را شخص دیگری تکمیل کند. در واقع تنها کسی که شما به او اعتماد دارید یک دوست است، و اگر اشتباهی رخ دهد، شما بین یک دوست و یک مشتری گیر می کنید. بهتر است با مشتری خود در مورد برنامه های خود از قبل صحبت کنید، و مطمئن شوید که کار خود را قبل از رفتن به اتمام رسانده اید.

دسترسی مشتریان جدید و یا قدیم را به خودتان ساده کنید و روابط خود را از این طریق با آنها قوی کنید.

 

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.