16 ایده فوق العاده برای طراحی سایت زیبا

طراحی سایت امری است که علاوه بر تجربه، نیازمند خلاقیت و سلیقه است. به همین دلیل بعضا مشاهده می شود که گاهی پروسه و فرآیند طراحی وب سایت شکلی بسیار پیچیده به خود می گیرد. کارفرمایی که برای انجام طراحی وب سایت خود اقدام می کند، با انواع و اقسام مدل های طراحی سایت رو به رو شده و در امر انتخاب میان آن ها متحیر و سردرگم می گردد. تنوع فراوان و ایده های مختلف و هم چنین نظرات عوامل گوناگون در مورد طراحی سایت، همه و همه از جمله عواملی هستند که انتخاب یک طرح مناسب برای وب سایت را به مراتب دشوارتر می سازند.

با این حال راه حلی که در این میان وجود دارد و می تواند شما را به سوی یک طراحی سایت حرفه ای و مناسب راهنمایی کند، بررسی برترین ایده ها و مدل های طراحی است. شما بایستی بتوانید از بهترین ها ایده بگیرید و این ایده ها را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید. بدین ترتیب شما موفق به طراحی سایت زیبایی خواهید بود که برای هرکسی جلوه ای خیره کننده دارد.

نکته دیگری که در مورد طراحی وب سایت بایستی بدانید، بررسی روند آن است. برای بررسی روند طراحی وب سایت، بایستی اطلاعاتی در مورد تفاوت طراحی سایت های گذشته و کنونی داشته باشید. معمولا سایت های مدرن اندکی حالت خلوت تر داشته و سعی می شود که در آن ها از تصاویر بیش تر و با کیفیت بالاتری استفاده شود. هم چنین در طراحی سایت جدید، عنصر خلاقیت اهمیت فراوانی پیدا کرده است. در این راستا، ما به عنوان برترین شرکت فعال طراحی سایت در اصفهان، در این نوشتار قصد داریم 16 مدل و ایده بسیار زیبا برای طراحی وب سایت حرفه ای و خلاقانه را با هم مرور نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

1- سایت Everlane

everlane

آدرس: https://www.everlane.com

اِوِرلین (Everlane) یک شرکت امریکایی بزرگ در زمینه عرضه پوشاک است که در زمینه خرده فروشی پوشاک به اقصی نقاط جهان فعالیت دارد. این شرکت که در سال 2010 پایه گذاری شد، تاکنون عمکرد رضایت بخشی داشته است و توانسته محصولات خود را از طریق همین خرده فروشی به بسیاری از کشورها بفروشد.

وب سایت این کمپانی، بسیار ساده، زیبا و در عین حال خلاقانه بوده اما به دلیل برخی تصاویر حجیم، سرعت آن اندکی کند است. البته این مشکل بیش تر در کشورهایی که سرعت اینترنت کند دارند خود را نشان خواهد داد. استفاده از تصاویر گرافیکی زیبا به رنگ آبی و نوشته ها به شکلی خلاقانه، سبب جذابیت فوق العاده این وب سایت گشته است.

2- Catscarf

catscarf

آدرس: http://www.catscarf.com

این وب سایت در زمینه فروش لباس برای حیوانات خانگی فعالیت دارد. این وب سایت بسیار زیبا بوده و حتی لود شدن آن به شکل انیمیشن دو میله بافتنی متحرک است. راز زیبایی این وب سایت، استفاده از تصاویر باکیفیت و بزرگ گربه ها است که باعث زیبایی فوق العاده آن شده است.

3- THISISPAPER

thisispaper

آدرس: http://thisispaper.com

سایت THISISPAPER به معنای «این کاغذ است»، نامی دارد که توجه هر شخصی را به خود جلب می کند. اگر به سایت آن رجوع کنید، سادگی بیش از حد آن سبب می شود که شما کنجکاو شده و همه جای سایت را رصد کنید. بدون شک سادگی را می توان عامل اصلی جذابیت این وب سایت دانست. هم چنین اگر دقت کنید تصاویر به کار رفته در این سایت کاملا ساده بوده و البته بسیار باکیفیت و زیبا نیز می باشند.

4- Falve

falve

آدرس: http://www.falve.co.nz

Falve یک برند معروف پوشاک مردانه است که در نیوزلند تولید می گردد. جالب این جاست که وب سایت این برند بسیار زیبا بوده و با هر وب سایت دیگری کاملا تفاوت دارد. از جمله این که شما در صفحه اصلی تنها یک اسلایدر بسیار بزرگ با سه عکس و چند خط نوشته را به صورت بسیار زیبا و با کیفیت مشاهده می نمایید. با این حال همان چند عکس و چندین خط نوشته، اطلاعات کامل و جامعی را درباره برند و کمپانی به شما خواهد داد.

5- Brave People

brave-people

آدرس: http://bravepeople.co

این وب سایت با تمامی موارد بالا تفاوت دارد. شاید مهم ترین تفاوت این وب سایت این است که این سایت خود متعلق به یک شرکت طراحی سایت است. در پس زمینه (Background) این وب سایت، یک ویدیوی کوتاه بسیار زیبا و جذاب قرار گرفته است که باعث زیبایی بیش تر آن گردیده است.

این وب سایت به گونه ای هنرمندانه، عناصر زیبایی، جذابیت و در عین حال سادگی را با هم آمیخته و تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده است.

6- Squarespace

squarespace

آدرس: https://www.squarespace.com

Squarespace خود یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای برای وب سایت است که با آن می توان اقدام به ساخت سایت نمود. اما گذشته از این ها، وب سایت خود Squarespace واقعا دیدنی است. سادگی، زیبایی و خلاقیت به همراه انیمیشن های زیبا، به صورتی دست به دست هم داده اند که مجموعه بی نظیر طراحی سایت را خلق کرده اند. این وب سایت خود می تواند به عنوان الگو و نمونه ای برای یک طراحی وب سایت موفق امروزی مطرح گردد.

7- Nixon

nixon

آدرس: http://www.nixon.com/us/en

نیکسون (Nixon) یک فروشگاه اینترنتی بزرگ ساعت است که در حال حاضر تا حد زیادی موفق عمل کرده است. علی رغم بزرگ و گسترده بودن این فروشگاه اینترنتی، صفحه اول این وب سایت در مجموع ساده و خلوت به نظر می رسد. شما می توانید از طراحی زیبای این فروشگاه بسیار بزرگ و زیبا برای وب سایت فروشگاهی خود ایده بگیرید.

8- IWC Schaffhausen

iwc-schaffhausen

آدرس: http://www.iwc.com/en

این وب سایت متعلق به یکی از سازندگان معروف و شناخته شده ساعت سوئیسی در دنیا است. همانند موارد بالا، چیزی که در مورد این وب سایت جلب توجه می کند، زیبایی طراحی وب سایت این کمپانی است. در بالای این وب سایت شما می توانید یک ویدیو را ببینید که مرتبط به چند هواپیما است و نشان از ساعت های مدل هواپیمایی دارد.

9- Spotify

spotify

آدرس: https://www.spotify.com/us

Spotify یک سرویس آنلاین موزیک است و شما از طریق آن می توانید به میلیون ها موسیقی دسترسی پیدا کنید. این وب سایت نیز بسیار موفق بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر به صفحه اصلی این سایت بروید، جذابیت آن و حرکت چندلایه ای صفحه اول، شما را شگفت زده خواهد کرد.

10- Pulse CMS

pulse-cms

آدرس: https://www.pulsecms.com

این وب سایت، یک سایت مدیریت محتوا بدون استفاده از دیتابیس بوده که طرفداران فراوانی نیز دارد. این وب سایت صفحه اول بسیار طویلی دارد و هر بخش انیمیشن های خاص خود را داراست. بگذارید این گونه به شما بگوییم که امکان ندارد به این سایت بروید اما جذب صفحه اصلی آن نگردید.

11- Dropbox

dropbox

آدرس: https://www.dropbox.com

دراپ باکس (Dropbox) را همه می شناسند. اگر به وب سایت دراپ باکس بروید، بدون شک به طراحی سایت آن نمره بیست را خواهید داد. علت جذابیت این وب سایت، استفاده از طراحی بسیار ساده گرافیکی داخل سایت و بهره گیری از تصاویر با رنگ آمیزی زیبا است. شاید به همین دلیل است که امروزه بسیاری از استارت آپ ها در کشور سعی کرده اند که از این وب سایت ایده گرفته و طراحی سایت خود را به این شکل انجام دهند.

12- Symbolset

symbolset

آدرس: https://symbolset.com

Symbolset یک وب سایت مجموعه ای از آیکن ها بوده که جذابیت فراوانی نیز دارد. اگر به وب سایت این شرکت بروید، احتمالا از سادگی بیش از حد این وب سایت بهت زده می شوید. اما یادتان نرود که : «زیبایی در سادگی است!»

13- Harry’s

harrys

آدرس: https://www.harrys.com

Harry’s یک فروشگاه اینترنتی برای لوازم تراشیدن ریش است که طراحی سایت بسیار جذابی دارد. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را داشته و تعداد محصولات شما نیز اندک است، می توانید از این فروشگاه اینترنتی زیبا برای طارحی سایت فروشگاه اینترنتی خود ایده بگیرید.

14- FreshBooks

freshbooks

آدرس: https://www.freshbooks.com

FreshBooks ، نام یک شرکت حسابداری موفق است که صورت حساب ها را برای مشتریان بیزنس های کوچک ارسال می کند. علی رغم بسیاری از سایت ها، وب سایت این شرکت اصلا سادگی ندارد. با این حال چیزی که به این وب سایت زیبایی و جذابیتی فوق العاده می بخشد، هماهنگ بودن رنگ ها و ایجاد احساس تازگی و سرزندگی است که با کلمه Fresh به معنای «تازه» هماهنگی کامل دارد.

15- Evernote

evernote

آدرس: https://evernote.com

شاید تعجب کنید اگر ببینید که چند پاراگراف، چند تصویر ساده و یک ویدیو کوتاه توانسته اند که یکی از موفق ترین وب سایت های جهان را تشکیل دهند. این وب سایت موفق بسیار ساده بوده و برای راه اندازی کسب و کار خود می توانید از آن الگو بردارید.

16- Telerik

telerik

آدرس: http://www.telerik.com

Telerik نام یک کمپانی نرم افزاری بسیار محبوب است که موفقیت های زیادی را نیز از آن خود کرده است. وب سایت این کمپانی، از یک ویدیو، تعدادی آمار و ارقام به صورت نمودار و چند برند تشکیل شده است. این ترکیب توانسته است که مجموعه ای را تشکیل دهد که شما می توانید برای طراحی سایت شرکتی از آن ایده بگیرید.

نتیجه گیری

در بخش بالا، بسیاری از وب سایت های قدرتمند دنیا را دیدیم که موفق به طراحی سایت زیبا و خلاقانه و توسعه تجارت خود شده بودند. اما در این بخش می خواهیم اصلی دیگر را معرفی کنیم که نباید از آن فراموش کرد. آن اصل، «سلیقه شخصی» شما است. به عنوان مثال اگر شما به رنگ صورتی علاقه داشته و آن را برای وب سایت خود مناسب می دانید، کافی است که آن را با طراح خود در میان بگذارید. برای این منظور می توانید از طریق این بخش، با ما تماس گرفته و ایده های خود را با ما مطرح نمایید.

 

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.