هشدار جدید گوگل در مورد فروش لینک

هشدار جدید گوگل در مورد فروش لینک

نوشته جدید Matt Cutts در وبلاگ رسمی گوگل وبمستر

همان طور که می‌دانید چند ماهی است که موتور جستجوگر گوگل با کاهش رتبه سایت‌هایی که اقدام به فروش لینک ورودی می‌کنند سعی دارد در روند رتبه دهی به سایت‌ها و رتبه بندی نتایج جستجوی نمایش داده شده به کاربران این موتور جستجوگر اصلاحاتی را انجام دهد و قبل از این نیز سایت‌های زیادی به دلیل فروش و یا خرید لینک توسط الگوریتم پنگوئن گوگل شناسایی و جریمه شده‌اند. اما با انتشار هشدار جدیدی توسط مدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل Matt Cutts و دیگر متخصصین سئو (SEO) به نظر می‌رسد که گوگل الگوریتم جدیدی را در این باره انتشار داده است و نیاز به حذف لینک فروخته شده این روزها به یکی از بایدها تبدیل شده‌اند. در این نوشته از تورتک به بررسی هشدار انتشار یافته و روش‌های جلوگیری از کاهش رتبه سایت‌ها در این باره می‌پردازیم.

هشدار گوگل در مورد فروش لینک در سایت

Matt Cutts در وبلاگ رسمی گوگل وبمستر، با انتشار نوشته ای جدید با عنوان A reminder about selling links that pass PageRank اعلام کرده است که با خرید لینک و یا فروش آن پیج رنک (Page Rank) صفحات سایت‌ها نیز که توسط نوار ابزار گوگل که بر روی مرورگر مختلف قابل نصب است کاهش یافته و با کاهش متوالی این مقدار نیز سایت‌ها به سرنوشتی همانند حذف از صفحات اول نتایج جستجو و یا همان کاهش رتبه روبرو خواهند شد.

 

خوشبختانه با عضویت و ثبت سایت خود در ابزار وبمستر گوگل نیز در صورتی که پیوند موجود در سایت شما به عنوان لینک فروخته شده از طرف گوگل شناخته شده باشند این موضوع با یک پیام جدید به ایمیل شما اطلاع داده می‌شود. البته در این نوشته نیز همانند راهنمای وبمستر گوگل و یا همان Google Webmaster Guidelines اشاره شده است که برای جلوگیری از کاهش رتبه تنها کافی است لینک‌های تبلیغاتی فروخته یا خریداری شده را حذف کنید و یا با استفاده از rel=”nofollow” در کدهای HTML آن از شناخته شده این لینک‌ها به عنوان لینک اسپم جلوگیری کنید.

بررسی دیگر متخصصین SEO در رابطه با فروش و خرید لینک

متخصصین SEO و افرادی که بر روی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر کار می‌کنند با دیدن نتایج به دست آمده در این چند ماه نیز وبمستر ها و وبلاگ نویسان و صاحبان سایت تجاری را نیز به حذف لینک ورودی خریداری شده خود تشویق کرده‌اند که از این سری نوشته‌ها ما خواندن نوشته Mark Proctor یکی از سئو کاران معروف را با عنوان Google Penalises Scotsman.com پیشنهاد می‌کنیم تا بیشتر با روند کاهش رتبه سایت‌ها به این دلیل توسط الگوریتم رتبه بندی گوگل آشنا شوید.

توجه داشته باشید تمامی این الگوریتم‌ها به معنای حذف تمامی لینک خروجی موجود در سایت شما نمی‌باشند و همان طور که می‌دانید داشتن لینک خروجی معتبر و با محتوای مفید در نوشته سایت شما باعث افزایش رتبه این صفحات می‌شوند و تنها کافی است لینک فروخته شده در سایت خود را که معمولاً در تمامی صفحات به نمایش در می‌آیند و به صفحه اصلی سایت مقصد اشاره می‌کنند با استفاده از nofollow و یا حذف کلی آن‌ها ایمن کنید.

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.