۵ افزونه برای تهیه بکاپ از وردپرس

وردپرس یکی از بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی برای وبلاگ است. کاربران بسیاری از وردپرس استفاده می کنند و یکی از مهم ترین نکاتی که هر وبلاگ نویس از وبلاگ خود داشته باشد بکاپ ( نسخه پشتیبان ) می باشد. بکاپ به کاربران این امکان را می دهد که یک نسخه پشتیبان از فایل ها، پایگاه داده ها و… تهیه کنند و در محل امن نگهداری کنند و هر وقت که نیاز داشتند وبلاگ خود را بازگردانی کنند.

بنابراین امروز ما تصمیم گرفتیم که ۵ تا از بهترین افزونه های تهیه بکاپ ( نسخه پشتیبان ) از وردپرس را برای شما معرفی کنیم.

۱. WP-DB-Backup

%image_alt%

افزونه WP-DB-Backup یک نسخه پشتیبان از هسته جداول وردپرس و یا هر جداول پایگاه داده ی دیگری به انتخاب شما تهیه می کند. شما می توانید با تنظیم این افزونه پشتبان گیری روزانه، هفتگی و یا ماهانه را از وردپرس خود داشته باشید. این نسخه پشتیبان تهیه شده را می توان به ایمیل خود فرستاده و یا برروی هاست خود ذخیره کنید.

۲. WP-DB Manager

%image_alt%

یکی دیگر از بهترین افزونه هایی که در زمینه تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس، WP-DB Manager می باشد. با استفاده از این افزونه می توانید پایگاه داده های خود را بهینه سازی و مدیریت کنید. از قابلیت هایی که این افزونه دارد می توان پشتبان گیری خودکار، بازگرداندن پایگاه داده، بهینه سازی، تعمیر و… را نام برد.

۳. Simple WordPress Backup

%image_alt%

Simple WordPress Backup افزونه ای بسیار ساده می باشد که تنها با یک کلیک می توانید از پایگاه داده های وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین می توانید نسخه های پشتیبانی تهیه شده ی خود را مدیریت کنید.

۴.BackUpWordPress

%image_alt%

این افزونه به صورت خودکار از وبسایت وردپرسی شما نسخه پشتیبان تهیه می کند. BackUpWordPress تقریبا از همه ی سایت شما از جمله : پایگاه داده و همه ی فایل های سایت شما به صورت خودکار یک بار در هر روز نسخه پشتیبان تهیه می کند. شما می توانید این افزونه را به دلخواه خود تنظیم کنید.

۵.XCloner – Backup and Restore

%image_alt%

افزونه XCloner برای وبسایت های PHP/Mysql طراحی شده است. این افزونه برای هم برای جوملا و هم برای وردپرس کار می کند. XCloner ابزار پشتیبان گیری است که بسیار انعطاف پذیر می باشد و شما می توانید برروی پایگاه داده خود نظارت کامل داشته باشید.

نویسنده مطلب
علی پامناری

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.