وقتی کسی از شما می پرسد: چه کار می کنید؟ آماده باشید

گاهی اوقات سخت است که به مردم توضیح دهید شما واقعا چه کاری انجام می دهید. بسیاری از مردم کلمه فریلنسر را شنیده اند ولی کاملا نمی دانند معنی آن چیست، یا نمی توانند درک کنند که شما چگونه در خانه حتی با لباس خواب خود کار می کنید.

در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه تنها با یک جمله، به چهار سوال زیر در ۶۰ ثانیه پاسخ دهید.

question-answer.jpg

شما چه کار می کنید؟

آیا شما یک طراح گرافیک هستید؟ آیا شما یک نویسنده یا عکاس هستید؟ آیا شما موضوعی (مانند کسب و کار کوچک ، کشاورزی ، بهداشت) دارید که به آن تمرکز کرده اید؟ پاسخ همه این سوالات به راحتی در یک جمله خلاصه می شود. به عنوان مثال : من یک وبلاگ نویس آزاد هستم و در مورد تامین مالی کسب و کارهای کوچک برای چندین مجله آنلاین می نویسم.

شما چه مشکلی را حل می کنید؟

اگر شما مشکلی را حل نمی کنید… پس چرا وجود دارید؟ شاید شما یک عکاس عروسی باشید و با دو زوج برای آن روز باشکوه کار می کنید. شاید شما دارای مدرک MBA باشید و در مورد کسب و کارهای کوچک برای روزنامه ها و وب سایت ها مشاوره دهید و تجارب خود را به اشتراک گذارید. شاید شما برای کمک به بهتر شدن شرکت ها، نام تجاری و لوگوی آنها را ایجاد و درست می کنید. هر آنچه که شما انجام می دهید، باید بگویید که خدمات شما چگونه مشکل کارفرمایان را حل می کند. به عنوان مثال :

”من به کسب و کارهای کوچک کمک می کنم که طرح بازاریابی اجتماعی رسانه ها را ایجاد و پیاده سازی کنند.”

فرق شما با دیگران چیست؟

رقابت همه چیز است، و شما نیاز دارید که بدانید چه چیزی باعث می شود شما نسبت به فرد دیگری که همان کار را انجام می دهد، بهتر باشید.

چه چیزی باعث می شود که شما بعضی از مغازه ها را به بعضی دیگر ترجیح می دهید؟ آیا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه می دهند؟ آیا قیمت های آنها بهتر است؟ از استعدادها و تجربه خود استفاده کنید تا به جذب سرمایه بپردازید. به عنوان مثال :

“من در طراحی گرافیک مدرک MFA دارم و با آخرین روندها و تکنولوژی های روز آشنایی دارم و دو بار در سال در کارگاه های توسعه حرفه ای شرکت می کنم.”

چرا شما باید برای مردم مهم باشید؟

به مردم بگویید که چگونه می خواهید زندگی آنها را آسان تر سازید. شاید شما مثل فرفره یک وب سایت را ایجاد کنید و برای تدریس به مشتریان خود که چگونه آن را به تنهایی مدیریت کنند، زمانی اختصاص دهید. شاید شما با رسانه ها در تماس باشید و بتوانید به مشتریان خود در ترویج اخبار و حوادث به طور موثر از طریق مطبوعات آزاد و بازاریابی اجتماعی رسانه کمک کنید. شاید شما راهی را برای کمک به کسب و کار مشتری خود برای اجرای موثرتر و صرفه جویی در پول در دراز مدت بدانید. به عنوان مثال :

“من یک پایگاه داده از تماسهای رسانه ای در سراسر استان دارم و می توانم به شما در جمع آوری کمک سالانه با نوشتن مطالبی برای انتشار در مطبوعات و نوشتن داستان برای روزنامه های محلی کمک کنم.”

هنگامی که این جملات را نوشتید، آنها را در مقابل یک آینه تمرین کنید. سپس آنها را در شبکه های اینترنتی امتحان کنید. ممکن است کسی از شما تمام چهار پرسش را هم زمان نپرسد، اما خوب است که پاسخ شما آماده و در انتظار باشید.

با خلاصه کردن جواب خود در یک جمله، خود را از درهم و برهم بودن پاسخ حفظ می کنید. مختصر سخن گفتن نشان می دهد که شما واقعا کسب و کار خود را می شناسید و به راحتی و با اعتماد به نفس در مورد هر آنچه انجام می دهید، صحبت می کنید. نترسید و این چهار سوال را از افراد دیگر بپرسید. ببینید آیا پاسخ آنها به خوبی پاسخ شماست!

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.