مهمترین افزونه های وردپرس که هر سایتی باید آنها را نصب کند

wordpress_plugin_for_elearning

هسته مرکزی وردپرس به تنهایی گویای بسیاری از نیازهای شما نخواهد بود و شما برای اینکه انعطاف این CMS را بالاتر ببرید و از امکانات بیشتری بتوانید استفاده نمایید باید چند پلاگین مختلف را بر روی آن نصب نمایید. این پلاگین ها (افزونه ها) شاید اثر معنوی بر روی سایت شما داشته باشند. بدین معنی که شاید اثر آنها دیداری نباشد و بر روی SEO و امنیت سایت شما تاثی بگذارند اما به هر حال شما باید اکثر آنها را( با توجه به نیاز و نوع بلاگ خود) نصب داشته باشید.

All In One SEO PACK

مسلما قویترین افزونه ای که در جهت بهینه سازی سایت یا وبلاگ شما وجود دارد این  افزونه است که به خوبی از عهده وظایف خود بر می آید و میتوانیم به شما بگویم که اگر رتبه سایت خود را مهم قلمداد میکنید آنمرا نصب کرده و تنظیمات آنرا به دقت انجام دهید. مسلما بعد از گذشت چند ماه تاثیرات شگرف این افزونه را احساس خواهید کرد

لینک دانلود

Aksimet

به خاطر دارم مدتها قبل یک روز که وارد منوی کنترل مدیریت سایت شدم متوجه شدم ۱۲۵ نظر نخوانده دارم. ابتدا خیلی خوشحال شدم اما بعد متوجه شدم همه انها جفنگ (Spam) است. اما نصب این افزونه به من کمک کرد که نظرات بی ارزش و جفنگ مستقیما به بخش مربوطه کنترل گردند . البته در مواردی دارای اشتباه نیز هستند و حتما باید قسمت مربوطه را چک نمایید.

لینک دانلود

FD Feedburner Plugin

احتمالا نام این افزونه برای شما آشنا نیست. اما کار آن چیست؟ ممکن است تعدادی از کاربران و  متترکان سایت شما از طریق آدرس فید اصلی سایت شما به عضویت و اشتراک خبرنامه RSS شما در آمده باشند و باید بدانید که آنها در آمارگیر FeedBurner محسابه نخواهند شد. البته بصورت پیش فرض. شما به نصب این افزونه و اضافه کردن آدرس فید خود در سایت FeedBurner به آن این تعداد مشترک محسابه نشده را به رقم اصلی تعداد مشترکان اضافه خواهید کرد. یکسال پیش و در هنگامی که فقط ۵۰۰ مشترک داشتم نصب این افزونه باعث شد ۵۰ نفر به تعداد مشترکانم طی یک روز اضافه گردد.

لینک دانلود

Yet Another Related Posts Plugin

این پلاگین هم به بالا بردن بازدید سایت شما کمک شایانی خواهد کرد و در انتهای هر پست و مطلب، پستهای مرتبط با آن پست را برای کاربران به نمایش در خواهد آورد. و این کار باعث خواهد شد که کاربران و بازدید کنندگانی که به یک پست علاقه مند میشوند پستهای مرتبط با آن پست را به راحتی پیدا نمایند.

لینک دانلود

WordPress.com Stats

شاید این افزونه برا به دست آوردن آمار بازدید سایت شما دقیق ترین نباشد اما راحتی استفاده از و تفکیک آمار به آیتمهای مختلف کار با آن را ساده و گیرا کرده است و البته استفاده از آن بصورت یک افزونه و نمایش آمار مورد نظر در قسمت کنترل پنل مدیریت سایت کار شما را بسیار ساده تر خواهد نمود.پ

لینک دانلود

Wp-Page Navi

دسترسی راحت کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت به پستهای قدیمی و آرشیو سایت شما یکی از مواردی که است که باعث ایجاد حس بسیار خوبی در کاربران خواهد شد و مهمتر از ان نشانه احترام شما به بازدیدکنندگان سایت است. مسلما قویترین افزونه در زمینه صفحه بندی سایت شما این افزونه خواهد بود و کار با آن بسیار ساده است.

لینک دانلود

البته افزونه های دیگری مانند : PollDaddy Polls & RatingsWP Super CacheBanner Plugin ,  . . . وجود دارند که میتوانید با نصب آنها به امکانات و نتایج مفیدی برسید.

نصب و استفاده از این ۶ افزونه به شما مکم شایانی در راه داشتن وبلاگی بهتر خواهد کرد و باعث میشود مسیر موفقیت را در مدت زمان کمتری طی نمایید. البته به همراه تمامی این موارد هموراه به خاطر داشته باشید که شاه کلید موفقیت یک وب سایت مطالب و محتوی آن وب سایت است. چنانچه شما هم افزونه های کاربردی دیگری میشناسد و استفاده از آنها را توصیه میکنید میتوانید در بخش نظرات آنها را معرفی نمایید.

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.