معرفی 9 کتابخانه جالب JavaScript و CSS شهریور 1396

ماموریت ما در این مقالات این است که شما را در جریان آخرین و جالب ترین  روش ها قرار دهیم.  به همین دلیل است که هر ماه یک مجموعه  از بهترین منابع که مورد توجه شما قرار خواهد گرفت،  جمع آوری و  منتشر می کنیم.

Titanic

مجموعه ای از  آیکون های زیبای SVG بهمراه  انیمیشن های On-hover عالی است. که این مجموعه برخلاف فونت های وب ایکون دیگر ،  قدرت گرفته از JavaScript است و برای گرفتن خروجی از  انیمشن های After Effects  به فرمت ، SVG  به  کتابخانه bodymovin  دارد.

Rebass

Rebass  یک بسته ui  به زبان  React  برای ساختن  وب اپپلیکیشن های واکنشگرا است. این بسته از بیش از 60 کامپوننت مدل دهی شده  تشکیل شده است که هر کدام با سیستم استایل دهی  براساس ویژگی هایشان، قابلیت شخصی سازی  دارند.

Bootstrap Beta

4 Bootstrap   رسما  نسخه بتا است . در ورژن جدید این فریمورک تعداد زیادی  تغییرات   عالی  مانند سیستم شبکه بندی منعطف مبتنی بر flexbox، کامپوننت های  جدید و استایل دهی شده ،  پلاگین های ES6  جاوا اسکریپت سریعتر شده ،  مستند سازی بهبود یافته و… ایجاد شده است

Hover Buttons

مجموعه ای فوق العاده از دکمه های html با انیمیشن دهی شده با افکت های on-hover است. این دکمه ها  در تمام اشکال و اندازه ها آمده است و در این مجموعه  تعداد زیادی از  انیمیشن های عالی وجود دارد که میتوان از آن ها استفاده کرد.  این کتابخانه  با استفاده از SCSS  ساخته شده  که  شما به راحتی می توانید دکمه هایی که نمیخواهید از آنها استفاده کنید را حذف یا طبق سلیقه خود ویرایش  کنید.

React Simple Maps

کتابخانه ای که در این بخش معرفی می کنیم ، کتابخانه کامپوننت های React است که برای ایجاد نقشه که با SVG ساخته می شوند. در این کتابخانه ، کامپوننت هایی برای اضافه کردن جزییات نقشه مانند حاشیه نویسی متنی، نشانگر و رنگ های سفارشی  برای هر منطقه  موجود است. از آنجا که این  نقشه ها مبتنی بر SVG هستند، بدون افت کیفیت تصویر می توان Zoom In  و  Zoom Out نمود.

Gpu.js

این کتابخانه برای  اجرای کد های جاوا اسکریپت با GPU روی مرورگر به کار می رود. این کتابخانه به شما اجازه  می دهد  محاسبات پیچیده را بسیار سریعتر از اجرای کدهای جاوا اسکریپتی که برای زبان های Shade نوشته شده ، توسط WebGL در GPU  اجرا کنید.  اگر WebGL فعال نباشد، در این صورت

Pell

Pell   ادیتور متن فوق سبک WYSIWYG   برای وب است. حجم این ادیتور فقط 1 کیلوبایت است و کاملا مستقل بوده و از کمتر از 200 خط کد ES6  تشکیل شده است. این ادیتور از  تمام عملیاتی که برای ویرایش متن  نیاز است ، همانند  قرار دادن تصاویر و لینک ها ، پشتیبانی می کند.

Fitty

Fitty  کتابخانه ای با جاوا اسکریپت vanilla  برای تغییر سایز فونت متن متناسب با عنصر والد خود است . این کتابخانه با تمام  فونت های استاندارد وب سازگار است و  اندازه متن را بدون شکستن خط کم و زیاد می کند. استفاده از این کتابخانه برای  عنوان ها و سایر سرفصل ها  مناسب است.

Notif.me

notif.me کتابخانه ای برای ارسال Notification است. این کتابخانه  یک راه حل برای ارسال ایمیل ، Sms  و push notification است. هر سرویس ارائه دهنگان متعددی دارد که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید(بطور مثال، SMPT  یا  Sendmailایمیل، Neximo یا   Twilio برای SMS).

 

نویسنده مطلب
سمیرا عظیمی

مهندسی نرم افزار خوندم و برنامه نویس هستم. عاشق رباتیک و نجوم و برنامه نویسی هستم.

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.