معرفی ابزارهایی برای تست کدها

مطمئنا شما هم با من موافق خواهید بود که برای توسعه دهندگان و طراحان وب ، هیچ چیز بهتر از داشتن ابزارهای مفید در جهت بالا بردن سرعت کار و تصحیح سریع کدها نخواهد بود!امروز چند سایت برای شما دوستان معرفی می کنم که می توانید از آنها استفاده کنید.

1- Dabblet

با استفاده از سایت رایگان Dabblet می توانید قطعه کدهای  CSS و HTML خود را به راحتی در آن تست و بررسی کنید. این کار به شما در صرفه جویی زمان کاری بسیار کمک خواهد نمود. توسط این ویرایشگر می توانید کدها را در قسمت پایینی وارد کنید و بلافاصله نتیجه را در قسمت بالایی مشاهده کنید.

Dabblet

2- Ideone

وبسایت Ideone برای کامپایل آنلاین برنامه ها بکار میرود و قادر است بیش از 40 زبان برنامه نویسی را کامپایل و اجرا و اشکال زدایی نماید. امکان به اشتراک گذاری آسان ، اجرای کد در سمت سرور ، ارائه یک API به عنوان یک وب سرویس و امکان مدیریت کدها از ویژگی های برجسته Ideone می باشد.

Ideone

3- jsfiddle

سایت jsfiddle به عنوان یک زمین بازی محبوب در میان توسعه دهندگان وب شناخته می شود و ابزارهای مختلفی را برای عملکرد بهتر در اختیار کاربر قرار می دهد. این ابزار آنلاین اجازه می دهد تا از آن به عنوان یک ویرایشگر برای قطعه کدهایی از HTML,CSS  و Javascript استفاده کنید.

همچنین این وب سایت که خود با استفاده از کتابخانه Mootools نوشته شده است ، به کاربر اجازه استفاده از سایر کتابخانه های جاوا اسکریپت مانند JQuery, Mootools , Dojo, Prototype و … را نیز می دهد و همچنین امکان به اشتراک گذاری کد با دیگران و جاسازی آن را در وبلاگ یا سایت شما نیز فراهم آورده است .

jsfiddle

4- Codepad

وب سایت Codepad یک کامپایلر و مفسر آنلاین و یک ابزار همکاری ساده است.  شما می توانید در این سایت ، کد مورد نظر را که می تواند به یکی از زبان های C, C++ , Ruby , Python ,Perl , PHP  و …  باشد را کپی کرده و Codepad کد را اجرا نموده و یک لینک برای به اشتراک گذاری به شما می دهد تا از طریق چت یا ایمیل آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Codepad

5- Liveweave

سایت Liveweave برای توسعه دهندگان و طراحان وب به عنوان یک زمین بازی محبوب و مفید محسوب می شود ، زیرا مکانی عالی برای تست و بررسی HTML5, CSS3 و JavaScript می باشد.

Liveweave

6- Google Code Playground

با استفاده از سرویس Google Code Playground می توانید تست و اجرای انواع کدها را به سرعت و بدون نیاز به باز کردن ویرایشگرهای خاص ، انجام دهید. این سرویس یک ابزار تعاملی برای کشف ، آموزش و سرهم بندی کردن رابط های برنامه نویسی کاربردی(API) مختلف گوگل است . با این ابزار شما می توانید کد API  را ویرایش کنید و همزمان نتیجه را مشاهده کنید.

Google Code Playground

7- Practicode

یکی دیگر از ابزارهای آنلاین برای ویرایش قطعه کدهای شما. وب سایت Practicode به کدنویس های تازه کار کمک می کند تا کدنویسی در دنیای واقعی را تجربه کنند . همچنین این وب سایت امکان تست مهارت های کدنویسی را برای کارآموزان و تازه کاران فراهم آورده است.

Practicode

8- jsdo.it

وب سایت jsdo.it در واقع یک انجمن است که در آن  توسعه دهندگان وب کدهای جاوا اسکریپت ، CSS و HTML5 خود را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند تا ضمن نمایش کارهای خود نیز با سایر توسعه دهندگان تبادل اطلاعات نمایند.

jsdo

9- CSSDesk

یکی دیگر از وب سایت هایی که قدمت طولانی و قدیمی در حیطه تست و ویرایش قطعه کدها دارد ، وب سایت CSSDesk می باشد که یک ابزار کوچک و ساده و البته مفید برای ویرایش و تست کد HTML و CSS است.

CSSDesk

10- jsbin v.2

سایت JSBin یکی دیگر از ابزارهای آنلاینی است که امکان ویرایش و تست و اشکال زدایی کدهای جاوا اسکریپت و CSS را به کاربر می دهد و شما می توانید کد را ذخیره کرده و آدرس آن را با توسعه دهنده دیگر به اشتراک بگذارید تا امکان ویرایش کد را نیز به او بدهید.

jsbin-v.2

11- Tinkerbin

با استفاده از وب سایت Tinkerbin به راحتی می توانید کدهای HTML, CSS و JavaScript را بدون ایجاد فایل یا آپلود در سرور مورد تست و ویرایش قرار دهید.

Tinkerbin

12- Snippet.io

سایت Snippet.io یکی دیگر از وب سرویس های خوب برای اشتراک گذاری قطعه کدهای شما است.

Snippet.io

13- Pastebin.me

با استفاده از وب سرویس Pastebin می توانید انعطاف پذیری مناسبی در استفاده و تست انواع کدهای HTML و JavaScript و  jQuery  داشته باشید و این وب سایت به شما نیز این اجازه را می دهد تا پنجره مرورگر را در هر اندازه ای که مناسب مانیتور شماست ، تغییر دهید و اینکار برای مانیتورهای عریض بسیار عالی است.

Pastebin

14- CodePen

وب سایت CodePen برای توسعه دهنده گان وب ، کد های HTML و CSS و JavaScript جالبی دارد و مکانی است که قطعه کدهای جدید و بروز و نوشته شده توسط برنامه نویسانی از سراسر دنیا را در خود دارد.

codepen

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.