راه های مختلف یادگیری طراحی سایت

راه های مختلف یادگیری طراحی سایت

چه چیزی مهم است ؟

گاهی اوقات شما می خواهید یک مهارت جدید را یاد بگیرید ، اما به نظر می رسد برخی از مانع ها بین شما و موفقیتتان وجود دارد! پس چگونه می توان بر آن غلبه کرد ؟

بعضی از اوقات یک شانس کوچک نیاز است تا به روش دلخواه خود برای یادگیری و فراگرفتن یک آموزش برسید. مدتهاست که متدهای مختلفی برای آموزش دیدن به وجود آمده اند که کارآموزان با توجه به سبک یادگیری خود یکی را انتخاب می کنند ، برخی یادگیری به صورت بصری ، بعضی دیگر از طریق خواندن و گروهی دیگر نیاز است تا با آزمایش و خطا به روش خود برسند. گرچه می توان با توجه به راهنمایی های دیگران این شانس را به خود داد تا سریعتر به نتیجه مطلوب رسید.

بعد از پیدا کردن روش خود برای یادگیری ، باید به دنبال منابعی برای تمرکز بر روی آموزش خود باشید. به جای اینکه مدام در گوگل به سرچ و جستجو بپردازید که منجر به تلف شدن ساعت های یادگیری و شکست در موفقیت شما خواهد شد ، بهتر است تا یک منبع خوب مثل کتاب یا آموزش ویدیویی را انتخاب کنید.

1- کلاس

اگرچه تمایل بیشتر من برای یادگیری بر روی فراگرفتن مستقل است ، اما از حق نگذریم شرکت در کلاس های مرتبط نیز چاره ساز مناسبی است. برای شروع می توانید کلاس های فیزیکی که از سطح کیفیت بالایی برخوردار هستند را انتخاب کنید.

طراحی سایت مانند هر تکنولوژی دیگری به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت نسبتا معمولی می شود. یک فرصت خوب برای شما اینست که به نزدیکترین مکان آموزشی در شهر یا محل خود مراجعه کنید و با اطمینان بیشتری از همان ابتدا سریعتر و محکم تر در این راه قدم بردارید.

graduation cap

البته برای شرکت در کلاس ها دقیقا به مباحث تدریس شده و مدرک تحصیلی داده شده در پایان کار توجه کنید تا اگر احیانا در آینده خواستید تا با آن مدرک کاری برای خود دست و پا کنید ، دچار مشکل های بعدی نشوید. گرچه به نظر من با داشتن مهارت بالا می توان کار نسبتا خوبی هم بدون مدرک گیر آورد.

سبک یادگیری

این که شما برای یادگیری به صورت آنلاین یا حضوری شرکت کنید ، روش های دیگری نیز وجود دارد. اما مطمئنا نمی توان برخی از مزایای رفتن سر کلاس های حضوری را نادیده گرفت ، مخصوصا اینکه یک کلاس درس واقعی با حضور استاد و مربی باشد که بتوان تمام سوالات و اشکالات را به راحتی رفع کرد.

حقیقت اینست که یادگیری واقعا یک امر دشوار است و برخی جان سالم از آن به در می برند و بعضی دیگر در میان راه توقف می کنند. پس نیاز به یک اهرم فشار برای وادار کردن فرد به یادگیری است که یک حس و عامل استرس زا را در فرد برای مجاب شدن به یادگیری ایجاد کند.

با رفتن سر کلاس های حضوری ، مجبور به مطالعه و انجام دادن تکالیف و مشق های شب می شوید و با توجه به ضرب العجل ها و پروژه های در دست می توان یک نوع حس بودن در مدرسه را پیدا کرد. اگر شما نیاز به آموختن بسیاری از مسائل را در کوتاه ترین زمان ممکن دارید ، تقریبا هیچ راهی بهتر از حضور در کلاس های رسمی نیست.

علاوه بر اینها ، شرکت در کلاس های حضوری به شما این توانایی را می دهد تا سوال های مورد نظر خود را بپرسید و سریعا و بدون فوت وقت به جواب ها نیز برسید. این چیزی است که دستیابی به آن در فضای آنلاین و رایگان بسیار دشوار است.

2- مطالعه

خواندن یک راه بی انتها برای یاد گرفتن مسائل و موضوعات مختلف است. روزی از روزها ، هنگامی که کسی می خواست چیزی یاد بگیرد ، یک سفر کوچک به کتابخانه ها و کتابفروشی ها داشت که اولین فرآیند در یادگیری بود ، نه اینکه همیشه از گوگل استفاده کند.

old books

در یک جامعه با سواد ، اغلب دانسته ها از طریق نوشتن و مطالعه کتاب ها شکل می گیرد ، بدون اینکه توجه خاصی به تکنولوژی های بروز باشد. این روش تعاملی یکی از هیجان انگیزترین روشها برای یادگیری است که در این روزگار اغلب فراموش می شود.

سبک یادگیری

نوشتن به عنوان یکی از موارد اصلی بهره وری در یادگیری است. به طور متوسط سرعت خواندن بسیار سریعتر از سرعت صحبت کردن است ، به طوریکه می توانید آموزش های بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری و فقط با خواندن به دست آورید.

به همین دلیل خواندن و نوشتن به مراتب عمیق تر از روش های دیگر است. کتاب در میان طراحان وب از جایگاه ویژه ای برخوردار است که نسبتا هر جنبه از فن آوری جدید و قدیم وب را پوشش می دهد. گرچه خود فضای وب هم نسبتا توسط برنامه نویسان و صاحبان فن نیز به روز می شود و می توان در کنار کتاب نیز از آنها استفاده برد ، اما بیشتر این مطالب به صورت نکته وجود دارد و جزئیات خیلی ریز را بیان نمی کنند.

اگر توجه کرده باشید ، بسیاری از وبلاگ های مطرح که در مورد طراحی وب از مبتدی تا پیشرفته می نویسند ، خودشان نیز طراح وب هستند و از این نکته می توان فهمید که نوشتن مثل خواندن می تواند موجب بالاتر رفتن سطح یادگیری شود. شاید اگر شما هم همین الان یک وبلاگ کوچک راه اندازی کنید و در کنار مطالعه و پژوهش خود ، سری های آموزشی HTML یا CSS را در وبلاگتان قرار دهید ، بعد از مدتی هم خودتان چیزهای جدیدتری یاد گرفته اید و هم دلخوش خواهید بود که کاربران مشتاق دیگری را به دور خود جمع کرده اید و این یک ایده خوب برای نوشتن و مطالعه بیشتر می شود.

اما واقعا خواندن کتاب ها ، مخصوصا کتاب هایی که اصلا عکس ندارند کسل کننده است و اگر شما هم مثل من فردی هستید که از کتاب های بدون عکس و تصویر بیزارید ، پس مطمئنا به سادگی تسلیم خسته کنندگی کتابتان می شوید. خجالت نکشید چون این یک حقیقت است که درک مطلب و همزمان خواندن کتاب از دشوارترین کارهاست و بهتر است برای جلوگیری از این امر در ساعاتی شروع به مطالعه کنید که سرحال و سرزنده باشید و قبل از خواب یا در رختخواب این کار را کنار بگذارید!

3- آموزش تصویری

از زمانی که دوربین های فیلم برداری به صورت باورنکردنی رشد داشته اند ، فضای فیلم های آموزشی نیز پر رونق شده است. گرچه فیلم های آموزشی از دیرباز وجود داشته و مفهوم جدیدی نیست و چندین دهه است که ثبات دارد.

camera

آموزش تصویری مبتنی بر آموزش های مربوط به ساخت و طراحی صفحات وب و کلا توسعه وب ، شاید نتواند مانند کتاب یا وبلاگ ها موضوعات را باز کرده و جزئیات بیشتری را یاد بدهد. البته با توجه به نیاز داشتن تجهیزات ، دانش و نرم افزار و زمان لازم برای تهیه هر آموزش تصویری و ایجاد یک محصول ارزشمند ، مانع هایی برای ورود هر کسی به دنیای تهیه فیلم های آموزشی شده است. به همین دلیل ، بهترین محصولات آموزشی همیشه به صورت پولی منتشر می شوند.

سبک یادگیری

سبک یادگیری در این مرحله کاملا بصری است. اگر شما هیچ علاقه ای به کتاب و پیدا کردن مطالب آموزشی از طریق وبلاگ ها و سایت ها ندارید ، آموزش تصویری یک راه حل خوب و اغلب سرگرم کننده است.

البته بدیهی است که آموزش تصویری بر روی جعبه شنوایی و مغزی تاثیر بسیاری دارد . چه بسا بعضی از مردم چیزی را صد بار خوانده و حفظ می کنند ، اما به محض اینکه چیزی را می شنوند یا می بینند ، در مغز خود برای همیشه ثبت می کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید پس من به شما همین روش را پیشنهاد می کنم.

یکی از آخرین چیزهایی که باید در مورد آموزش های ویدیویی دانست اینه که وقت گیر هستند. دوره ها اغلب به بخش های کوچک چند دقیقه ای تقسیم می شوند ، اما در کل از شما ساعت ها وقت را می گیرند که با خواندن کتاب این قضیه به نصف کاهش پیدا می کند.

اگر بخواهیم در زمینه فیلم های آموزشی و مطالب تصویری دو نام را ذکر کنیم ، به سایت هایی مثل Lynda و Tuts+ می رسیم.

4- تعاملی

وقتی که ما در مدرسه درس می خواندیم ، معلمانی بودند که باید به تک تک سوالات دانش آموزان پاسخ می دانند و مجالی برای بحث و اشکال زدایی درس ها باقی نمی ماند. شاید شما هم مانند من با این مشکل مواجه بوده باشید .

حضور در کلاس و خواندن کتاب بسیار عالیست ، اما بهتر است از فرمت های مختلف دیگر که تعاملی تر هستند ، استفاده نمود. یادگیری از طریق یک برنامه کامپیوتری که به شما اجازه می دهد تا به سرعت درس ها را بگذرانید و از مباحث مزاحم دور باشید و در آخر هم یک ارزیابی از پیشرفت کار به شما داده می شود.

Interactive

این روش تدریس که به صورت کاملا تعاملی و فقط با کلیک های شما و وارد کردن اعداد و تایپ کردن دستورات شکل می گیرد . در این صورت پیشرفت شما در حین آموزش به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار می گیرد و به نظرمن یک سبک شگفت انگیز است.

نسل جدیدتری از برنامه ها بر روی وب پیاده شده اند که فرآیند یادگیری شما را با استفاده از راهنمایی های مداوم و از لحاظ فنی به شما اعلام می کنند. شما به سادگی با استفاده از آنها می توانید سریعا درس ها را گذرانده و اطمینان حاصل کنید که مباحث را به خوبی فرا گرفته اید.

سبک یادگیری

اگر شما از یک دوره کوتاه مثل خواندن کتاب یا دیدن فیلم های آموزشی خسته شده اید ، روش های تعاملی تر برای شما بسیار عالیست که با وارد کردن اطلاعات و دستورات در هر قسمت به صورت گام به گام به مراحل بعدی فرستاده می شوید و به نظرمن یکی از بهترین مدل های یادگیری است.

با توجه به راهکارها و روشهای آموزش تعاملی دیگر نباید نگران نبود استاد یا بی پاسخ ماندن سوالات ماند و هر جایی که اشتباهی از شما سر بزند می توانید به راحتی به عقب برگشته و اصلاحات لازم را انجام دهید و در همان درس انقدر کار کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید.

اگرشما هم خوره بازی های کامپیوتری باشید ، مسلما درک بهتری از این وب سرویس ها خواهید داشت.

اگر بخواهیم دو سایت معروف در زمینه آموزش تعاملی را نام ببریم به سایت های Codecademy و Code School می رسیم.

5- ترکیبی

برای برخی از افراد یک متد و روش اصلا سازگار نیست و تجربه به آنها ثابت کرده است که بهتره تا چندین روش را با هم تلفیق کنند تا به نتیجه بهتری برسند. به عنوان مثال خود من برای یادگیری مفاهیم جدید همزمان ویدیوها را تماشا می کنم و در عین حال یک کتاب هم روی میز من باز است تا پوشش بهتری روی مطالب داشته باشم. پریدن بین این دو برای من بسیار کمک کننده است و اجازه می دهد تا به صورت عمیق تری در بین مباحث غوطه ور شوم.

hybrid

هدف شما باید این باشد که نه تنها موفق ترین سبک برای یادگیری داشته باشید ، بلکه ترکیبی از چندین روش را امتحان کنید .

شما چگونه یاد می گیرید؟

پیام من در این مطلب اینست که می توانید طراحی وب را بدون در نظر گرفتن موفقیت ها وشکست ها ادامه دهید و سبک و روشی را برای آموختن انتخاب کنید که ساده و مورد علاقه شما باشد و شما را بهتر به جلو سوق دهد.

البته همیشه برای یادگیری و آموختن مباحث مختلف توجه ویژه ای به زمان و مکان خودتان داشته باشید تا شروع و استارت خوبی برای شما باشد .

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.