15 آمارگیر برای وب سایت شما

وقتی که شما شروع به راه اندازی سایت خود می کنید، در کنار آپدیت و بروز رسانی روزانه یا هفتگی خود باید از وضعیت بازدیدها و ترافیک سایتتان نیز مطلع باشید تا بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به تمرکز بر روی قسمت های خاص سایت خود که مورد توجه کاربران است ، فعالیت و کار کنید و بتوانید وضعیت سایت خود را به مرور بهتر و بهتر نمایید.
امروز در این پست مجموعه ای از بهترین سایت ها و ابزارهای آمارگیر و تجزیه و تحلیل عملکرد سایت ها معرفی شده اند که برخی خوب و استاندارد و دیگری عالی و اختصاصی هستند که امیدوارم بتوانید از هر کدام که بهتر است برای ارزیابی سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید!

 

1- Woorank

این سایت عالی یک سرویس جالب و بی نظیر است که آمار کلی و جزیی از وضعیت وب سایت یا وبلاگ شما را تجزیه و تحلیل می کند. البته این سایت فعلا هفته ای یک بار گزارش و آمار تهیه می کند. این سرویس به شما نشان می دهد که سایت شما در تلفن های همراه مثل آی پد و آی فون چگونه خواهد بود. این سایت یک آنالیزگر فوق العاده است که میزان محبوبیت بک لینک ها و وضعیت سایت ها را در شبکه های اجتماعی نیز نمایش می دهد و در آخر هم که می توان آمار و گزارشات را به صورت PDF ذخیره کرد.

سایت Woorank آنالیز وضعیت سایت

2- Alexa

سایت الکسا یک ابزار رایگان است که دارای عملکرد بسیار قوی جستجو مانند سایت گوگل است. فقط کافیست که نام سایت را به آن داد تا آمار کلی آن سایت یا وبلاگ را نمایش دهد. آمارهایی که سایت الکسا در اختیار کاربر قرار می دهد به عنوان ابزاری قوی کمک می کند تا مدیر سایت بداند که وب سایت یا وبلاگش در موتورهای جستجو چگونه است و رتبه و تعداد بک لینک های داده شده به سایت در چه وضعیتی است. این سرویس از محبوبیت جهانی برخوردار است.

سایت Alexa سرویس رتبه دهی به سایت

3- Compete

این سایت هم مانند Woorank یک سرویس و ابزار تجزیه و تحلیل قوی از وضعیت سایت ها است که البته نسخه پولی و رایگان به کاربرانش ارائه می دهد که در نسخه رایگان تعداد بازدیدکنندگان منحصربفرد بر اساس ماهانه و سالانه به صورت درصدی نمایش می دهد. این ابزار جالب با امکانات فوق العاده نیز به مدیر سایت در جهت بهبود سایت کمک فراوانی می کند.

سایت Compete ابزار تجزیه و تحلیل وضعیت سایت

4- Piwik

این سایت یا به نوعی اسکریپت که باید بر روی هاست فعال شود ، یکی دیگر از ابزارهای بسیار عالی برای تجزیه و تحلیل وضعیت سایت و وبلاگ است که با ارائه یک داشبورد همه کاره ، آمارهای خوب و مناسبی را به مدیر سایت ارائه می کند. این ابزار یک سیستم کد باز است که همه آمارها و گزارشات را با هم در یک داشبورد نمایش می دهد.

سایت Piwik آمارگیر وب سایت

5- CrazyEgg

این سایت جالب برخلاف دیگر سایت ها که فقط آمار کلی و جزیی از وضعیت بازدیدها را نمایش می دهند، به مدیر سایت این امکان را می دهد تا مکانهایی که توسط کاربران بیشتر دیده شده و در آن مناطق کلیک شده را مشاهده کنند. نسخه رایگان این سایت 30 روزه است . این سایت با استفاده از ابزار گرمایشی Heat Map خود ، آمار بازدید را نمایش می دهد.

سرویس CrazyEgg آمارگیر وب سایت

6- Clicktale

این سایت با ارائه ابزار نقشه گرمایی HeatMap و همچنین تجزیه و تحلیل حرکت ماوس و اسکرول صفحه و کلیک های کاربر درون سایت ، آمار مناسبی از فعالیت کاربران را ثبت می کند که مدیر سایت با توجه به این آمار فهم دقیق تری از وضعیت بازدید سایت خود خواهد داشت.

سایت Clicktale سیستم آمارگیر گرمایشی سایت

7- Google Analytics

این سایت که دیگر نیاز به معرفی خاصی ندارد و از محبوبیت و استفاده سراسری در کل جهان برخوردار است. گوگل آنالیتیک با سرویس فوق العاده و کاربردی خود آمار کلی و جزیی بسیار خوبی را از عملکرد سایت و همچنین بازید کاربران و وضعیت کلی سایت در اختیار مدیر وبلاگ یا سایت قرار می دهد.

 

8- JAWStats

این سایت و ابزار رایگان نیز آمارها و گزارشات کامل و قوی و مناسبی از عملکرد و وضعیت سایت در اختیار مدیر سایت قرار می دهد.

سایت JAWStats سرویس آنالیز وب سایت

9- Goingup

وب سایت و ابزار رایگان آنالیز و تجزیه و تحلیل ترافیک سایت که با اینترفیس مدرن و کاربرپسند خود ، عملکرد سایت یا وبلاگ را برآورد می کند.

سایت goingup سرویس تجزیه و تحلیل ترافیک سایت

10- Getclicky

سایتی عالی و مناسب سایت ها و وبلاگ های کوچک و بزرگ که نسخه رایگان آن بیش از 3000 بازدید در روز را ارائه کرده و نسخه پولی آن که قوی تر و جالب تر خواهد بود.

سایت Clicky ابزار آمارگیز بازدید وب سایت

11- W3Counter

این سایت هم در نسخه رایگان خود بیش از 5000 بازدید در روز را تجزیه و تحلیل کرده و آمار زنده و اطلاعات کاملی از بازدید کنندگان را نمایش می دهد.

سایت W3Counter سرویس آنالیز آمار وب سایت

12- Woopra

این ابزار آنلاین هم آمارگیر فوق العاده و با رابط کاربری عالی است که در نسخه رایگان خود ماهیانه بیش از 30000 بازدید را تجزیه و تحلیل می کند.

سرویس Woopra سایت آمار و بازدید وب سایت

13- TraceWatch

این سایت هم که آمار دقیقی با استفاده از داشبورد کاربری و رابط کاربری عالی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و به راحتی می توان بر روی سرور و هاست نصب کرده و استفاده کرد که زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند.

سایت TraceWatch ابزار تجزیه و تحلیل آمار سایت

14- Snoop

این ابزار بر خلاف دیگر سایت ها که به صورت آنلاین یا بر روی هاست ، تجزیه و تحلیل سایت را انجام می دادند، به عنوان یک نرم افزار بر روی مکینتاش و ویندوز نصب شده و در صفحه دسکتاپ می توان از آمارگیر آن به خوبی استفاده کرد.

سایت Snoop سرویس آنالیز آمار وبلاگ

15- HiStats

یک سیستم آمارگیر حرفه ای و البته رایگان که با اینترفیس خوب و گرافیکی خود ابزار مناسبی برای تجزیه و تحلیل فعالیت وب سایت ها است و حتی زبان فارسی را نیز پشتیبانی می کند که در بین ایرانی ها نیز پرطرفدار است.

سایت Histats یک سیستم آمارگیر سایت و وبلاگ

 

 

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.