پردازش CSS تحت سرور با Pcss

%image_alt%حجیم بودن فایل استایل CSS یک سایت همچنین افزایش ضریب اشتباهات و کد های تکراری CSS یکی از معضلات طراحی وب می باشد . هرچه قسمتهای مختلف سایت سفارشی تر و متفاوت تر از بقیه قسمتهای سایت باشند این میزان حجم کد نوشته شده نیز افزایش پیدا خواهد کرد . فریم ورک های زیادی برای راحت کردن CSS نویسی ساخته شده اند اما فریم ورکی که در این نوشته قصد معرفی آن را داریم با بقیه کمی متفاوت است .

 

Pcss یک کد PHP می باشد که تحت سرور اجرا شده و دستورات CSS را با توجه به شرایط مختلف مثل نوع مرورگر با بیشترین سرعت می سازد ، در این حالت شما با توجه به بعضی پیش فرض های برنامه ، کدهای CSS را در قالب این کد و با متغیرها و توابع می نویسید اما بسیار بسیار کمتر از آنچه در یک پروژه بزرگ می بایست در نظر بگیرید ، چون برنامه Pcss بسیاری از دوباره کاری هایی که انجام می دادید را کم می کند .

مثلا شما یک دایرکتوری پیش فرض را برای عکس ها به او معرفی می کنید و برای معرفی عکسها از آن به بعد فقط اسم عکس را مشخص می کنید و برنامه بقیه ی آدرس دهی ها را خودکار انجام می دهد .

یا مثلا شما مشخص می کنید از یک رنگ به رنگ دیگر Gradient ایجاد شود ، برنامه Pcss با توجه به نوع مرورگر کد CSS3 را با پیشوند لازم تولید می کند و به مرورگر می فرستد . حال آنکه در روش معمولی باید برای همه ی مرورگرها با پیشوندهای خاصشان این مشخصه را قرار بدهیم و حدودا برای یک المان خاص 7 8 خط لازم است معرفی شود اما در روش جدید در نیم خط همه ی کارها انجام می شود .

از دیگر مزایای این فریم ورک معرفی واحد اولیه و محاسبه بقیه اندازه ها بصورت نسبی می باشد که علاوه بر اشتباه نشدن بسیار کد را خوانا تر می کند .

تعریف متغیر ها و استفاده از آنها در کد CSS هم بسیار مفید خواهد بود ، مثلا فرض کنید شما 4 کد رنگ را ابتدا به عنوان پارامتر انتخاب کنید و سپس هر بار بجای اینکه کد رنگ را بنویسید متغیرها را صدا بزنید . این کار علاوه بر اینکه ضریب اشتباهات را پایین می آورد باعث خوانا شدن CSS استایل  شما هم می شود .

حتما به سایت سازنده Pcss یک سری بزنید و مستنداتش را مطالعه کنید ، در پروژه های بزرگ بسیار بسیار کار شما را راحت می کند و از بارگزاری CSS حجیم بر سیستم هر کاربر هم جلوگیری خواهید کرد . در بسته ی دانلودی  دوتا فایل یکی PHP و یکی Pcss موجود است شما می بایست فایل PHP را به عنوان کتابخانه  داخل کد خود import کنید و کدهای css خود را در فایل Pcss بنویسید البته با زحمت بسیار بسیار کمتر !

نویسنده مطلب
علی پامناری

دیدگاه کاربران

این وب سایت متعلق است به آذین وب (طراحی سایت در اصفهان) و تمامی حقوق آن محفوظ است.

طـبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از قالب پیگرد قانونی دارد.